במחקר הנוכחי, שודרו תוכניות בסגנון דרמות יומיות בערוץ MTV – התוכניות תוכננו כך שיעבירו מסרים מסויימים לקהל הצופים בנושאים הקשורים באיידס. כך למשל הועברו מסרים אינפורמטיביים כמו: פירוט דרכי ההידבקות במחלת ה איידס , הצגת מסרים המפריכים את הסטיגמות של מחלת האיידס, מתן מידע על בדיקות איידס , ועירור מודעות ל מחלות מין שונות. המחקר הועבר במסגרת פרויקט בשם Staying Alive תוך קבלת מימון מקרן החירום הבינלאומית למען ילדים (קרן האו"ם יוניצ"ף).
ממצאי המחקר מאמתים כי רוב קהל היעד במחקר (64%) היה קהל היעד אליו ניסו לפנות החוקרים. מעבר למציאת מגמות סטטיסטיות בקרב קהל היעד, נערכו אף ראיונות עם האנשים שצפו בסדרות. מהראיונות עלה כי מסרי הסדרה הופנמו, וניכר כי הסדרה סייעה לשנות את התפיסה של הצעירים שצפו בתוכניות טלוויזיה לגבי יחסי מין לרבות התפיסה לגבי יחסי מין לא מוגנים בפרט. המחקר נערך במדינות זמביה טרינידד וטובוגו, אך ככל הנראה המחקר יורחב לאור התוצאות המרשימות שנמצאו.
המחקר בעל השלכות נרחבות מאחר והוא מראה כי ניתן להשפיע על הנוער דרך תוכניות טלוויזיה. ברור כי העלאת מודעות בנושאים של מחלות מין בכלל ומחלת מין סטיגמטית כמו איידס בפרט היא פעילות חשובה מאוד, שיכולה לסייע סבהפחתת שיעור הנדבקים השנתי במחלות השונות.
היי לכולם. אני סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה ומתעניינת בנושאים של אומנות, פילוסופיה ורפואה